رایــــان پی بتــــن

نیوجرسی بتنی یک طرفه

نیوجرسی یکطرفه
نیوجرسی بتنی یک طرفه
تاریخ ثبت :
جدول محتوا
نیوجرسی یکطرفه

نیوجرسی بتنی یک طرفه

نیوجرسی‌ها در ساختار شهری و حتی برون شهری کاربرد بسیار زیادی داشته و در زندگی حال حاضر انسان‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. نیوجرسی بتنی یک طرفه نیز همانند مدل دو طرفه آن طرفداران خاص خودش را دارد و به دلیل قیمت مناسب در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی استفاده می‌شود. در این مقاله نیوجرسی بتنی را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و در مورد کاربردها و همینطور انواع آن بحث خواهیم کرد.

نیوجرسی بتنی چیست؟

محصولات متنوع بتنی در حوزه‌های مختلفی مانند ساختمان سازی و راهداری استفاده شده و بعد از دستیابی به فرمول ساخت بتن زندگی انسان‌ها پیشرفت شگفتی داشته است. با این حال یکی از مواردی که احتمالا تا به حال زیاد با آن روبرو شده‌اید، نیوجرسی بتنی است. ممکن است صرفا با شنیدن نام آن متوجه شکل و کارایی آن نشوید، زیرا این اسم را از روی شهری که اولین بار از آن استفاده شد، برداشته‌اند، یعنی شهر نیوجرسی امریکا. روش های تولید نیوجرسی بتنی نیز همانند انواع آن متنوع بوده و به موارد کاربرد آن بستگی دارد.

نیوجرسی بتنی یک طرح پیش ساخته و آماده است که برای مقاصد مختلفی، از جمله جدا کردن مسیر خودروها، استفاده می‌گردد. این قطعات با جرثقیل‌های سبک نیز قابل حمل و جابجایی بوده و در ایران نیز برای بستن معابر و یا پلمپ مغازه‌ها استفاده می‌شود. یکی از دلایلی که باعث شده این وسیله جای گاردریل آهنی را بگیرد این است که خسارت کمتری به ماشین وارد کرده، احتمال زنده ماندن سرنشینان بیشتر است و خود نیوجرسی بتنی نیز در اثر تصادفات صدمه زیادی نمی‌بیند.

نیوجرسی بتنی یک طرفه

ویژگی‌ها و ابعاد نیوجرسی بتنی

نیوجرسی بتنی به شکل یکپارچه تولید شده و همین موضوع قدرت و استحکام آن را بیشتر کرده است. اسکلت آهنی آن به مواد اجازه شکل گرفتن داده و هسته قوی را در داخل آن ایجاد کرده است. این خصوصیات به همراه وزن سنگینش به آن اجازه می‌دهد در صورت برخورد و یا تصادف اتومبیل‌ها با آن، نیوجرسی سر جای خود باقی مانده و مانع عبور خطر از خود می‌شوند. مواد اصلی سازنده نیوجرسی شامل سیمان،‌ آب، سنگدانه، مواد افزودنی و مفصل‌ها بوده که در کنار هم یک جسم بزرگ و کاربردی را می‌سازند. از ویژگی‌های مهم نیوجرسی بتنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب این قطعات بسیار سریع بوده و با کمک مفصل‌ها به یکدیگر وصل می‌شوند. با کنار هم قرار دادن تعدادی از نیوجرسی‌های بتنی می‌توان یک جاده را به چندین لاین مختلف تقسیم کرد.
  • در صورتی که به هر دلیلی هر یک از نیوجرسی‌ها در زنجیره خود خراب شده، صدمه ببیند یا به هر دلیلی نیاز به تعویض داشته باشد، می‌توان آن را از میان بقیه خارج کرده و یک عضو جدید را جایگزینش کنید.
  • طول عمر این نیوجرسی‌ها بسیار بالا بوده و می‌توانید در پروژه‌های مختلف از آن استفاده کنید.

ابعاد نیوجرسی بتنی نیز در سایزهای مشخص و استاندارد تنظیم شده و باید با توجه به نیاز خود گزینه مناسب را انتخاب کنید. در جدول زیر اطلاعات مربوط به ابعاد نیوجرسی بتنی در سایزها بندی‌های مختلف گردآوری شده است.

ردیف

وزن طول ارتفاع عرض پاشنه
۱ ۵ تن ۶ متر ۱ متر ۷۰ سانتی متر
۲ ۳.۳ تن ۴ متر ۱ متر ۷۰ سانتی متر
۳ ۹۰۰ کیلوگرم ۱.۵ متر ۸۰ سانتی متر ۶۰ سانتی متر
۴ ۲.۵ تن ۴ متر ۸۰ سانتی متر ۷۰ سانتی متر
۵ ۱.۲ تن ۴ متر ۲۰-۸۰ سانتی متر ۷۰ سانتی متر
۶ ۳.۷ تن ۴ متر ۱ متر ۱ متر
۷ ۵.۳ تن ۶ متر ۱.۱-۱ متر ۷۰ سانتی متر
۸ ۴.۶ تن ۶ متر ۱ متر

۱.۴ متر

با توجه به اندازه مورد نیاز و انتخاب آن از جدول استاندارد بالا هزینه خرید نیوجرسی بتنی نیز مشخص می‌شود.

انواع نیوجرسی یکطرفه

کاربردهای نیوجرسی بتنی

بیشترین استفاده از نیوجرسی بتنی در حوزه راهداری و همینطور ایجاد خطوط ترافیکی در جاده‌ها و بزرگراه‌ها است. همینطور برای ایجاد یک مانع مناسب در حاشیه جاده‌ها از این وسیله استفاده می‌شود. در برخی خیابان‌های شهری نیز برای ایجاد برخی تغییرات موقت در حمل و نقل از سایز کوچک‌تر آن می‌توان بهره برد. کاربرد دیگر آن در مجتمع‌ها و مراکز صنعتی بسیار بزرگ است تا به کمک آن بتوان بخش‌های مختلف را از یکدیگر جدا کرد.

می‌توان دید که از نیوجرسی بتنی یا پلاستیکی برای بخش‌بندی پارکینگ‌های بزرگ نیز کمک گرفته شده و حتی پمپ بنزین‌ها، ایستگاه‌ها و پایانه‌های مختلف نیز از آن استفاده می‌کنند. یکی دیگر از کاربردهای مهم نیوجرسی، استفاده از آن هنگام بحران است. این بحران می‌تواند شکل طبیعی داشته، مانند طغیان رودخانه‌ها یا سرازیر شدن سیل که با کمک این قطعات مسیر حرکت آب را تغییر می‌دهند. از طرف دیگر برخی دولت‌ها نیز برای تظاهرات‌ها از این وسیله برای بستن خیابان‌های شهری استفاده می‌کنند.

معرفی انواع نیوجرسی بتنی

نیوجرسی‌ها در حال حاضر در دو نوع پلاستیکی و بتنی ساخته می‌شوند. نوع پلاستیکی آن برای پروژه‌های موقت استفاده شده که بعد از چند روز جمع آوری می‌شود و به دلیل وزن پایین خود جابجایی آن آسان‌تر است. از طرفی نوع بتنی آن نیز به دسته‌های کلی نیز تقسیم می‌گردد.

در خصوص نیوجرسی‌های معمولی و کاربرد آن‌ها صحبت کردیم. در عوض مینی نیوجرسی بتنی در بافت شهری کاربرد بیشتری دارند و برای تقسیم معابر و حتی تنظیم مسیر عابران پیاده به کار می‌رود. نیوجرسی یا دیوار ایستا نیز برای شرایطی است که می‌خواهید یک بخش را جدا کرده و از طرفی افراد نتوانند از اتفاقات پشت آن با خبر شوند. معمولا برای کارگاه‌های ساختمانی و یا جدا کردن بخشی از یک مجموعه برای جلوگیری از دسترسی افراد غیر مرتبط کاربرد دارد.

نیوجرسی‌های بتنی نیز در دو نوع یک طرفه و دو طرفه ساخته می‌شوند. تفاوت عمده آن‌ها در عرض پاشنه و شکل آن پاشنه است. نیوجرسی‌های دو طرفه شبیه حرف T انگلیسی برعکس بوده و می‌توان از هر دو طرف آن برای مقصود خود استفاده کرد. در عوض نیوجرسی بتنی یک طرفه برای شرایطی است که مطمئن هستید تنها یک سمت آن برای شما کافی است. این نوع بلوک‌ها وزن کمتری داشته، مصالح کمتری در ساخت آن‌ها استفاده شده و بالطبع قیمت پایین‌تری دارند.

کاربرد نیوجرسی یک طرفه

نحوه اتصال نیوجرسی بتنی

برخی از نیوجرسی‌ها هیچ اتصالی نداشته و صرفا از کنار هم قرار دادن آن‌ها می‌توان به شکل مورد نظر خود رسید. از طرفی این موضوع یک مزیت بوده و می‌توانید در فضاهایی که پیچش یا زاویه تندی وجود دارد از آن‌ها بهره برد. نوع دیگری که بیشتر در بزرگراه‌ها کاربرد دارد به این شکل هستند که در داخل آن‌ها فضای لوله‌ مانندی قرار گرفته و در نهایت میلگرد‌های آهنی از سراسر آن‌ها رد می‌شوند. برخی دیگر نیز صرفا به شکل زبانه‌اند و با دقت در جایگذاری به یکدیگر متصل می‌شوند. 

تهیه نیوجرسی بتنی یک طرفه

خرید و تهیه نیوجرسی بتنی یک طرفه باکیفیت ممکن است کار سختی بوده و ندانید که از کجا باید گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید. وجود جایی که بتوانید به هر تعداد که بخواهید این قطعات را سفارش داده و نیوجرسی‌ها را در سایزبندی‌های مختلف آماده فروش داشته باشند در نزدیکی تهران مزیت بزرگی برای مصرف کنندگان است. مجموعه رایان پی بتن با ساخت انواع سازه‌های بتنی آماده ارائه خدمات مختلف به مراجعین خود بوده و می‌توانید با شماره گیری تلفن ۰۹۱۲۲۱۲۳۰۱۷ با کارشناس این مرکز در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *