رایــــان پی بتــــن

گاردریل بهتر است یا نیوجرسی؟ 

گاردریل چیست
گاردریل بهتر است یا نیوجرسی؟ 
تاریخ ثبت :
جدول محتوا
گاردریل چیست

گاردریل بهتر است یا نیوجرسی؟ 

گاردریل و نیوجرسی دو محافظ برای افزایش ایمنی جاده‌ها و مناطق مختلف به‌منظور کاهش خطر تصادف‌ها و زیان‌های جانی و مالی هستند. این ابزار مدل‌های متنوعی دارند و در موقعیت‌های مختلفی به‌کار می‌آیند و وظیفه هر دو آنها حفظ جان و مال افراد در برابر حوادث احتمالی است.

گاردریل و نیوجرسی از لحاظ کاربرد تقریباً مشابه یکدیگر هستند و از هر دو برای پیشگیری از افتادن وسایل نقلیه در پرتگاه‌ها، جلوگیری از اثر حرکتی ماشین‌های منحرف‌شده، ایجاد مسیر‌های مشخص در جاده‌ها و … استفاده می‌کنند. اما این ۲ ابزار تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که باید از آنها آگاه باشید.

با درک تفاوت گاردریل و نیوجرسی بتنی می‌توانید بهترین ابزار برای افزایش ایمنی جاده‌ها را انتخاب کنید. اما آیا تفاوت‌هایی گاردریل و نیوجرسی را با یکدیگر می‌دانید؟ این دو چه وجه تمایز‌هایی با یکدیگر دارند؟

گاردریل چیست؟ 

برای درک تفاوت گاردریل و نیوجرسی و اینکه بدانید کدام یک بهتر است، ابتدا باید کارای و عملکرد هر کدام از آنها را بدانید. گاردریل‌ها که به آنها جان‌پناه نیز می‌گویند، ابزار‌های ترافیکی کاربردی هستند که میان یا کنار جاده به‌منظور جلوگیری از انحراف خودرو‌ها نصب می‌شوند.

وجود گاردریل‌ها احتمال وقوع تصادف‌های هولناک و خطرناک را به حداقل می‌رساند و از افتادن وسایل نقلیه به پرتگاه‌ها یا خارج‌شدنشان از مسیر اصلی جلوگیری می‌کند. این ابزار را برای جدا‌کردن لاین‌های مختلف عبورومرور ماشین‌ها نیز به‌کار می‌برند.

گاردریل‌ها در انواع مختلف انعطاف‌پذیر، ۲ موج، ۳ موج، نیمه‌صلب و صلب تولید می‌شوند که هر کدام از این ابزار ویژگی‌های مختلفی دارند.

گاردریل یا نیوجرسی بتنی

بررسی مزیت های گاردریل

در ادامه لیستی از مهمترین مزیت‌های گاردریل را می‌آوریم تا دلیل استفاده از این ابزار در خیابان‌ها و اماکن مختلف را بدانید:

  • گاردریل‌ها از عمر بالایی برخوردارند و با نصبشان نیازی به نگرانی بابت تعمیر‌کردنشان نیست؛ چون نگهداری و تعمیر ندارند و همیشه پاسخگوی نیازتان خواهند بود.
  • گاردریل‌ها در طول فرآیند تولید به‌صورت یکنواخت برش می‌خورند و در جهت مشخصی نصب می‌شوند. بنابراین زمان نصبشان طولانی نیست و خیلی زود می‌توانید آنها را در منطقه موردنظرتان جایگذاری کنید.
  • گاردریل‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند، به‌همین‌دلیل اگر ضربه‌ای به آنها وارد شود، در امتداد خطوط متصل پراکنده خواهد شد.

بررسی عیب های گاردریل

گاردریل‌ها عیب‌هایی نیز دارند که نباید از آنها حین استفاده چشم‌پوشی کنید. در ادامه این عیب‌ها را به‌طور کامل توضیح می‌دهیم: 

  • برخی تولیدکننده‌ها این ابزار را با جنس نامرغوب و مهندسی‌نشده تولید می‌کنند. برای همین ایمنی کافی ندارند و غیر استاندارد هستند. 
  • گاردریل‌ها در شرایط آب‌وهوایی نامطلوب دچار زنگ‌زدگی می‌شوند و مقاومتشان را از دست می‌دهند. البته امکان استفاده از ضدزنگ هنگام نصب برای ازبین‌بردن این مشکل وجود دارد. 
  • اگر تصادفی با گاردریل‌ها رخ دهد، بخش بزرگی از آنها کنده می‌شود. بنابراین مجدداً باید هزینه زیادی برای نصب ابزار جدید بپردازید.

نیوجرسی چیست؟ 

نیوجرسی بتنی‌ها معمولاً توسط کارگاه‌ها و تولیدی‌های حرفه‌ای ساخته می‌شوند. تولید این ابزار را مهندس‌هایی بر عهده دارند که به‌صورت کامل درباره روش های پیش تنیدگی بتن، روش ساخت مصالح مختلف و روش‌های افزایش مقاومت سازه‌ها آگاهی دارند. همچنین در ساخت این ابزار نیز از تجهیزات حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

البته برخی نیوجرسی‌ها بتنی نیستند و به‌وسیله پلاستیک ساخته می‌شوند. مجری‌های راه‌سازی داخل این موانع را پر از آب می‌کنند تا دوام و ماندگاری‌شان بالا برود و بتوانند در برابر عوامل آسیب‌زای مختلف مقاومتشان را حفظ کنند. کاربرد نمونه‌های پلاستیکی این ابزار به‌صورت موقتی است و معمولاً روی آنها به‌عنوان راه‌حلی دائمی حساب نمی‌کنند.

نیوجرسی بتنی‌ها اسم‌های مختلفی دارند و معمولاً به آنها دیواره جرسی، دست‌انداز جرسی، مانع جرسی و … نیز می‌گویند. این ابزار کاربردی مشابه گاردریل‌ها دارند و برای جداسازی خطوط ترافیکی استفاده می‌شوند. نیوجرسی‌ها همچنین برای جدا‌کردن محوطه‌ها از یکدیگر نیز به‌کار می‌آیند.

نیوجرسی‌ها در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند تا بتوانید از آنها در پروژه‌های مختلف بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. هم‌اکنون از نیوجرسی بتنی در تهران و سایر شهر‌های ایران در ابعاد و مدل‌های مختلف برای افزایش امنیت جاده‌ها استفاده می‌کنند.

گاردریل بهتر است یا نیوجرسی

بررسی مزیت های نیوجرسی بتنی

در ادامه لیستی از مزیت‌های نیوجرسی بتنی‌ها را می‌آوریم تا با کاربرد و کارایی آنها بیشتر آشنا شوید:

  • این ابزار در صورت برخورد با زاویه ۱۵ درجه یا پایینتر ماشین را به مسیر اصلی‌اش هدایت می‌کند. بنابراین بسیاری از مجری‌های راه‌سازی آنها را برای نقاط عبور ۲ جاده از یکدیگر به‌کار می‌برند.
  • این ابزار امکان انحراف خودرو را به حداقل می‌رسانند؛ بنابراین احتمال ورود خودرو به منطقه ممنوع‌شده به‌واسطه نیورجسی‌ها کم می‌شود.
  • از جمله نقاطی که باعث بروز حادثه در جاده‌ها می‌شود، محل اتصال جاده‌ها و پل‌ها با یکدیگر است که نیوجرسی‌ها احتمال بروز حادثه در این مناطق را به حداقل می‌رسانند. مجری‌ها در واقع یک شبکه نیوجرسی سراسری به‌وجود می‌آورند تا این مشکل به‌طور کامل رفع شود.
  • نیوجرسی بتنی‌ها نور حاصل از خودرو‌های لاین‌های مخلف را مهار می‌کنند و دید بهتری برای رانندگی در شب برایتان به‌وجود می‌آورند.

بررسی عیب‌های نیوجرسی بتنی

نیوجرسی بتنی‌ها نیز با وجود مزیت‌های فراوان، دارای عیب‌هایی هستند که آنها را نیز از قلم نمی‌اندازیم:

  • هزینه‌های پرداختی برای نیوجرسی‌ها تقریباً زیاد است؛ چون این مصالح معمولاً به‌صورت پیش‌ساخته تولید می‌شوند و باید آنها را با تریلی و کامیون حمل کنید.
  • نیوجرسی بتنی‌ها وزن زیادی دارند و برای حمل و نصب‌شان باید زمان و انرژی نسبتاً زیادی صرف کنید.

 

بررسی تفاوت‌های گاردریل و نیوجرسی بتنی

اکنون که با گاردریل‌ها و نیوجرسی‌ها آشنا شدید، در ادامه قصد داریم تفاوت‌های این ابزار را با یکدیگر بگوییم:

  1. نیوجرسی‌ها برای شانه‌های کوهستان گزینه بهتری هستند، چون جلوی سقوط خودرو‌ها به دره‌ها را می‌گیرند. اما گاردریل‌ها در این موقعیت عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند.
  2. نیوجرسی‌ها نسبتاً نور اضافه خودرو‌های لاین‌های مخلف را مهار می‌کنند، اما این ویژگی در گاردریل‌ها وجود ندارد.
  3. برای نصب و حمل نیوجرسی‌ها باید هزینه بیشتری نسبت به گاردریل‌ها بپردازید.
  4. بهتر است در مناطق برف‌خیز یا کویری از گاردریل‌ها به‌جای نیوجرسی‌ها استفاده کنید، چون احتمال جمع‌شدن توده برف یا شن در کنار نیوجرسی‌ها وجود دارد و برای راننده‌ها خطای دید به‌وجود می‌آید. در واقع شاید آنها نیوجرسی‌ها را با توده‌های برف اشتباه بگیرند و احتمال تصادفشان بالا بروید.

گاردریل یا نیوجرسی

گاردریل یا نیوجرسی؟ کدام یک بهتر است؟ 

در این مطلب به‌طور کامل درباره گاردریل و نیوجرسی و همچنین مزیت‌ها و عیب‌های هر کدام از آنها صحبت کردیم. همچنین تفاوت‌ها و برتری‌های این موانع را نسبت به یکدیگر گفتیم. اکنون با بررسی این ویژگی‌ها و عملکرد موانع در مواقع مختلف می‌توانید برای خرید آنها تصمیم بگیرید.

توصیه می‌کنیم برای خرید این موانع به‌سراغ تولیدی‌های معتبر بروید. تولیدی‌های گاردریل باید این مانع را از فلز و ورق‌های گالوانیزه تولید کنند. تولیدی‌های نیوجرسی نیز در ساخت این ابزار باید بهترین و باکیفیت‌ترین مصالح و افزودنی‌ها را به‌کار ببرند تا محصولی با کیفیت عالی تولید کنند. برای خرید نیوجرسی بتنی پیشنهاد می‌دهیم از رایان پی بتن کمک بگیرید. این مجموعه با ساخت انواع مصالح باکیفیت بتنی مثل دال بتنی، منهول بتنی و … توانسته نظر بسیاری از مشتری‌ها را به خود جلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *