رایــــان پی بتــــن

عوامل موثر بر قیمت دیوار بتنی پیش ساخته بدون سانسور

عوامل موثر بر قیمت دیوار بتنی پیش ساخته
عوامل موثر بر قیمت دیوار بتنی پیش ساخته بدون سانسور
تاریخ ثبت :
جدول محتوا
عوامل موثر بر قیمت دیوار بتنی پیش ساخته

بدون شک قطعات بتنی پیش ساخته از محبوب‌ترین اختراعات قرن حاضر انسان در صنعت ساختمان‌سازی هستند. دیوار بتنی پیش ساخته نیز کاربردهای زیادی داشته و می‌توانید در کمترین زمان ممکن، هر نوع محوطه‌ای را با آن دیوارکشی کنید. در ساخت این موارد از بتن پیش تنیده استفاده شده و قیمت آن نیز به پارامترهای مختلفی وابسته است. در ادامه مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت دیوار بتنی پیش ساخته را بررسی کرده‌ایم.

قیمت مواد اولیه ساخت بتن

برای ساخت مخلوط اولیه بتن به یکسری مواد اولیه نیاز است که با توجه به شرایط بازار و قیمت روز آن‌ها، قیمت بتن نیز تعیین می‌گردد. شن و ماسه از جمله مواد اولیه پایه برای ساخت بتن است. دسترسی راحت به این مواد و همینطور قیمت بازار در استان مربوطه روی قیمت کل اثر می‌گذارد. قیمت آب مصرف شده برای ساخت یک قطعه بتنی نیز موضوع مهمی است.

در برخی مناطق که آب کمیاب‌تر است، قیمت آن بیشتر بوده و این خود روی قیمت بتن اثر می‌گذارد. در نهایت نیز مهم‌ترین فاکتور قیمت سیمان است. از آن‌جا که این ماده اولیه کاربردهای زیادی دارد و در صنایع بسیاری استفاده می‌گردد، قیمت آن روز به روز متفاوت بوده و باعث می‌شود هزینه تمام شده یک قطعه بتنی مانند دیوار خود ایستا نیز در طول یک سال ثابت نباشد. از این رو موضوع زمان سفارش‌دهی نیز اهمیت پیدا می‌کند.

زمان سفارش ‌دهی قطعات بتنی پیش ساخته

همانطور که گفته شد، زمان سفارش‌دهی قطعات نیز روی قیمت اثر دارد. به دلیل نوسانات ارز و وابستگی قیمت مواد اولیه به تورم ایران و کم‌تر شدن ارزش ریال، با توجه به اینکه در چه زمانی از سال سفارش خود را ثبت می‌کنید، هزینه تمام شده می‌تواند متغیر باشد. از طرفی در برخی ماه‌های سال به دلیل افزایش تعداد ساخت و سازهای مسکن، تقاضای بسیار زیادی برای سیمان و مواد اولیه ساخت بتن شده و در صورتی که در این فصول بخواهید قطعات بتنی پیش ساخته تهیه کنید، باید پول بیشتری پرداخت کنید.

عیار سیمان مصرفی در مخلوط بتن

از عوامل موثر بر قیمت دیوار بتنی پیش ساخته می‌توان به عیار سیمان در حجم مخلوط اشاره کرد. بتن از مخلوط سیمان، آب و ریزدانه‌های سنگی ساخته شده و برای ایجاد یک مخلوط مناسب، باید هرکدام نسبت ترکیب مشخصی داشته باشند. در این مخلوط سیمان بیشتری ارزش مالی را داشته و از این رو هرچه عیار یا درصد ترکیب آن در بتن نهایی بیشتر باشد، هزینه تمام شده برای آن قطعه بتنی نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت میلگرد استفاده شده برای مسلح کردن بتن

قیمت میلگرد استفاده شده برای مسلح کردن بتن

در قطعات پیش ساخته بتنی به منظور مستحکم کردن شالوده آن‌ها از آرماتورهای مختلفی استفاده می‌شود. مرسوم‌ترین روش در ایران استفاده از میلگرد فولادی است. با توجه به اینکه دیوار خود ایستای شما چه طرح و سایزی داشته باشد، مقدار میلگرد مصرفی نیز متفاوت بوده و همین موضوع روی قیمت بتن اثر می‌گذارد. برای محاسبه قیمت میلگرد دو پارامتر وزن و همینطور نوع میلگرد مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت به لیست هزینه‌های ساخت دیوار بتنی اضافه می‌گردد.

دستمزدها و حقوق نیروی انسانی

سود مجموعه، حقوق کارمندان و مهندسان و همینطور دستمزد کارگران از عوامل موثر بر قیمت دیوار بتنی پیش ساخته است. هرچه قطعات پیچیده‌تر بوده، سایز بزرگ‌تری داشته باشند و یا بخواهند در یک بازه زمانی مشخص به صورت سفارش آماده گردند، هزینه نیروی انسانی نیز افزایش یافته و به فاکتور اضافه می‌شود.

مصرف انرژی برای عمل‌ آوری بتن

مصرف انرژی برای عمل‌ آوری بتن

برای برخی قطعه‌ها و همینطور برای سرعت‌دهی به تولید محصولات، کارخانه‌های تولید بتن با استفاده از دستگاه اتوکلاو اقدام به بخاردهی به قطعات کرده تا آن‌ها زودتر عمل بیایند. از این رو مقداری گاز در این راستا سوزانده شده و همین مصرف انرژی نیز برای مجموعه هزینه‌بر خواهد بود.

تجهیزات و استهلاک وسایل

برای ساخت و نقل و انتقال قطعات بتنی نیاز به استفاده از ماشین‌آلات سنگین و همینطور تجهیزات کارگاهی است. در کارخانه‌های جدیدتر تمام این لوازم جدید بوده و خرج چندانی ندارند اما در کارخانجات قدیمی این وسایل نیاز به تعمیرات گسترده و دوره‌ای داشته و همین موضوع هزینه‌های بالاسری را افزایش می‌دهند.

هزینه مواد افزودنی به مخلوط بتن

در ساخت مخلوط بتن معمولا از مواد افزودنی مختلفی کمک گرفته می‌شود تا کیفیت نهایی بهبود پیدا کند. یکی از این مواد روان ‌کننده بوده و در ساخت قطعات بتنی به کار می‌رود. هزینه خرید و استفاده از این مواد هم از عوامل موثر بر قیمت دیوار بتنی پیش ساخته است.

پیچیدگی طرح دیوار بتنی پیش ساخته

برخی دیوارهای بتنی دیگر از حالت ساده خود خارج شده و باید در قالب‌های خاصی ریخته شوند و یا پروسه خارج کردن و جابجایی آن‌ها کمی پیچیده‌تر است. حتی به سفارش مشتریان قطعات می‌تواند وزن بالاتری داشته و از این رو به امکانات بیشتری برای تکان دادنشان نیاز داریم. این پیچیدگی در طراحی و اجرا به هزینه ساخت قطعات معمولی اضافه می‌شود.

سفارشی سازی محصولات

برخی مشتریان دوست دارند روی دیوارهای بتنی خود لوگوی آن‌ها نقش بسته و یا قطعه بتنی یک رنگ خاص داشته باشد. با اجرای هر کدام از این دستورات، هزینه تمام شده برای سفارش نیز تغییر کرده و مطابق نظر مشتری عمل می‌شود.

قیمت ستون‌ها و فونداسیون

معیار اصلی در محاسبه قیمت دیوار بتنی، متراژ مورد سفارش مشتری است. در صورتی که فردی بخواهد مثلا ۵۰۰ متر از زمین خود را دیوار بکشد، در محاسبه قیمت تعداد و مقدار مصالح مورد نیاز برای نصب، مانند فوندانسیون، نیز در نظر گرفته شده و بعد به مشتری اعلام می‌گردد. پس طول هر قطعه بتنی نمایانگر تعداد ستون‌ها و فوندانسیون مورد نیاز در یک مسیر ثابت خواهد بود.

هزینه ارسال و نصب دیوار بتنی

هزینه ارسال و نصب دیوار بتنی

به دلیل ساختار و سنگین بودن دیوار بتنی خود ایستا، برای نصب و اجرای آن نیاز به ابزار و ماشین‌آلات خاصی است. در ابتدا باید محل نصب صاف شده و سپس با استفاده از ماشین‌های حمل این قطعات به موقعیت مورد نظر ارسال شوند. پیاده‌سازی و چیدن آن‌ها با کمک جرثقیل انجام شده و به نسبت به کارگران مختلفی در این مسیر نیاز خواهد بود. این مورد به طور مستقیم بر قیمت دیوار بتنی تاثیر نمی‌گذارد اما باز جزو فاکتور مشتری خواهد بود.

هزینه اتصالات بتنی مختلف

با توجه به طرح و شکل دیوار بتنی، از اتصالات مختلفی استفاده می‌شود تا بتوان آن را بلند کرده و در جای مورد نیاز نصب کرد. همینطور برای درآوردن این قطعات از قالب، وجود این اتصالات الزامی است. با وجود اینکه شکل و اندازه این اتصالات می‌تواند متفاوت باشد، تعداد به کار رفته در هر مورد نیز اهمیت خود را دارد.

خرید دیوارهای بتنی پیش ساخته و خود ایستا

در برخی شرایط نیاز است که دور محوطه‌ای را دیوار کرد اما اصلا فرصت و شرایط دیوار کشی وجود نداشته و یا متراژ زمین مورد نیاز به دیوار آنقدر طویل است که عملا ساخت یک دیوار در محل صرفه اقتصادی نخواهد داشت. از این رو استفاده از دیوارهای خود ایستا تنها راه چاره خواهد بود. اطلاع از قیمت نیوجرسی بتنی و دیوار پیش ساخته به شما کمک می‌کند در تخمین هزینه بهتر عمل کنید. کارخانه بتن‌سازی رایان پی بتن با ارائه انواع دیوارهای پیش ساخته، سعی کرده تا در کنار حفظ کیفیت، بهترین قیمت در بازار را به مشتریان خود ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *