رایــــان پی بتــــن

نقشه باکس بتنی پیش ساخته

نقشه باکس بتنی
نقشه باکس بتنی پیش ساخته
تاریخ ثبت :
جدول محتوا
نقشه باکس بتنی

نقشه باکس بتنی پیش ساخته

باکس بتنی پیش ساخته یکی از مصالح مهم و کاربردی در صنایع ساخت‌وساز است که آن را بر اساس نقشه به‌صورت مکعبی یا استوانه‌ای می‌سازند. در واقع این باکس‌ها نقشه‌های مخصوصی دارند که تولیدکننده‌ها تمام مراحل تولید را طبق آنها طی می‌کنند.

باکس‌ها با توجه به نقشه‌هایشان در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند و انواع مختلفی دارند. تولیدکننده‌ها بر اساس این نقشه‌ها از مصالح و مواد افزودنی خاصی برای ساخت آنها استفاده می‌کنند.

نقشه کامل باکس بتنی

باکس بتنی پیش ساخته چیست؟ 

باکس بتنی پیش ساخته در واقع نوعی کانال زیر گذر است که دوام و ماندگاری بسیاری بیشتری نسبت به لوله‌های بتنی دارند. در واقع زمانی که امکان استفاده از این لوله‌ها به‌دلیل مقاومت پایینشان وجود نداشت، مجری‌ها از باکس‌ها استفاده می‌کنند که چندین درجه از مقاومت بیشتری نسبت به لوله‌های بتنی برخوردارند. 

تولیدکننده‌ها در ساخت این مصالح از میلگرد‌های فولادی قدرتمندی استفاده می‌کنند تا مقاومت مصالح بیشتر شود و در برابر شرایط محیطی و فشار‌های مختلف دوام کافی و ماندگاری بالایی داشته باشد. 

تولیدکننده‌ها از نقشه‌های خاصی نیز برای ساخت این باکس‌ها استفاده می‌کنند. در این نقشه‌ها تمام نکته‌های لازم برای ساخت مصالح باکیفیت وجود دارد، بنابراین آن‌ها با دنبال‌کردن این نقشه‌ها جلوی اشتباهات را می‌گیرند و بتن‌هایی با کیفیت فوق‌العاده عالی و مناسب می‌سازند. 

مزیت‌های نقشه باکس بتنی پیش ساخته

اگر باکس بتنی پیش ساخته کاملاً مطابق با نقشه و به‌صورت اصولی ساخته شود، مزیت‌های زیادی به‌همراه می‌آورد که در ادامه برخی از آنها را بیان می‌کنیم: 

  • این مصالح را در کارخانه‌ها می‌سازند، پس نیاز به تولیدشان به‌صورت درجا در محل پروژه نیست. این ویژگی زمان انجام پروژه‌های ساخت‌وساز را به حداقل می‌رساند. 
  • اگر بتن‌ها کاملاً مطابق نقشه ساخته شوند، مواد اولیه آنها هیچ ناسازگاری با طبیعت نخواهند داشت؛ بنابراین تأثیر نامطلوبی روی محیط‌زیست نمی‌گذارند. 
  • باکس‌های که مطابق نقشه ساخته می‌شوند، مواد اولیه بسیار کمی برای تولید نیاز دارند؛ به‌همین‌منظور این ویژگی روی قیمت نهایی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. در واقع قیمت باکس‌های بتنی پایین‌تر از مصالح مشابه است. 
  • مجری‌های ساخت‌وساز با استفاده از باکس‌های استاندارد نیاز به آب کمتری برای اجرای پروژه دارند. 
  • تولیدکننده‌ها برای تنظیم استاندارد ابعاد نیوجرسی بتنی، سایزهای باکس‌های بتنی و … از نقشه‌ها استفاده می‌کنند. باکس‌های مطابق نقشه، ابعاد مناسبی دارند؛ بنابراین می‌توانید آن‌ها را به‌صورت انبوه تولید و در انبار قرار دهید تا در زمان لازم بتوانید بدون هیچ مشکلی از آن‌ها استفاده کنید. 
  • طراح‌های نقشه‌های باکس‌های بتنی این نقشه‌ها را به‌گونه‌ای ترسیم می‌کنند که باکس بعد از تولید کوچکترین مانعی برای هدایت جریان آب نداشته باشد. بنابراین با استفاده از این مصالح هیچ تأخیری در هدایت جریان آب به‌وجود نمی‌آید. 
  • باکس‌های استاندارد و مطابق با نقشه تاب فشردگی بالایی دارند، به‌همین‌دلیل با کیفیت بهتری اجرا می‌شوند. 

انواع نقشه باکس بتنی پیش ساخته

طراح‌ها ۲ نوع نقشه مختلف برای طراحی و ساخت باکس بتنی پیش ساخته دارند که یکی به‌صورت ترافیکی و دیگری به‌صورت غیرترافیکی است. در ادامه انواع این نقشه‌ها را توضیح می‌دهیم: 

نقشه باکس بتنی ترافیکی

در نقشه باکس‌های ترافیکی طراح طوری باکس را ترسیم می‌کند که مقاومت بسیار بالایی داشته باشد تا بتوان از آن در پروژه‌های مختلف زیرگذر، روگذر یا حتی پل‌سازی استفاده کرد. باکس‌هایی که متناسب با این نقشه‌ها تولید می‌شوند، قابلیت تحمل فشار و بار خودرو‌ها، عبورومرور افراد یا دام‌ها و وزن‌های سنگین دیگر را دارند و خیلی کم دچار آسیبی و خرابی می‌شوند. 

نقشه باکس بتنی غیرترافیکی

باکس‌های غیرترافیکی نقشه‌ای متفاوت نسبت به باکس‌های ترافیکی دارند، چون قرار نیست که از آن‌ها در محل عبورومرور وسایل یا افراد استفاده شود. این مصالح معمولاً برای انتقال جریان آب و فاضلاب، شبکه‌های مخابراتی، برق و … کاربردی هستند. 

طرح‌های نقشه باکس‌های بتنی ابعاد متفاوتی برای باکس‌های غیرترافیکی نسبت به ترافیکی در نظر می‌گیرند. 

جعبه بتنی

کاربرد نقشه باکس بتنی پیش ساخته

نقشه باکس بتنی پیش ساخته درست مثل نقشه نیوجرسی بتنی یا نقشه مصالح دیگر باعث می‌شود تا محصول با کیفیت عالی تولید شود. باکس‌های مطابق نقشه را می‌توان در موقعیت‌ها و زمینه‌های مختلفی استفاده کرد؛ در ادامه مهمترین کاربرد‌های باکس‌های استاندارد را شرح  می‌دهیم: 

  • هدایت جریان آب بدون هیچ مشکل و دردسری
  • ساخت پل‌های زیرگذر یا روگذر
  • ساخت پل بر روی رودخانه
  • دورکردن آب از زمین‌های زهکشی
  • شبکه‌های توزیع برق، گاز، انتقال آب، انتقال فاضلاب و …
  • ساخت تونل
  • رساندن آب به مناطق خشک

نحوه استفاده از نقشه باکس بتنی

بعد از اینکه طراح نقشه باکس بتنی را طراحی کرد، تولیدکننده از آن برای ساخت این مصالح استفاده می‌کند. زمانی که باکس‌ها با کیفیت عالی تولید شدند، مجری‌های ساخت‌وساز زمین را برای نصب آنها خاکبرداری می‌کنند و سپس با کف‌برداری بستری مناسب برای نصبشان به‌وجود می‌آورند. 

اکنون نوبت نصب باکس‌ها در محل است که مجری باید با نهایت دقت این کار را انجام دهد تا هیچ شکافی به‌وجود نیاید. مجری باید تمام باکس‌ها را با فاصله‌ای مشخص کنار یکدیگر قرار دهد، سپس کیفیت آن‌ها را مطابق نقشه بررسی کند تا هیچ خلل و مشکلی در آینده کیفیت مصالح را تهدید نکند. 

بعد از جایگذاری باکس‌ها، نوبت جوش‌دادن پلیت‌ها و دیوار باکس است. مجری در این مرحله باید به‌خوبی با ایزوگام‌کاری درز‌ها را بگیرد. بعد از ایزوگام‌کاری نوبت به ملات‌کاری می‌رسد تا مقاومت ایزوگام‌ها بیشتر شود. 

نقشه بتن باکس

تولید انواع باکس بتنی پیش ساخته بر اساس نقشه، مهندسی شده و حرفه‌ای

در این مطلب به‌طور کامل درباره نقشه باکس بتنی پیش ساخته و مزیت‌ها و کاربرد‌های آن گفتیم. اگر این نقشه به‌صورت اصولی طراحی شود، مصالح کیفیت فوق‌العاده خوبی خواهند داشت. بنابراین تمام تولیدکننده‌ها باید به فکر استفاده از نقشه‌های استاندارد و حرفه‌ای باشند. 

مجموعه رایان پی بتن با الگوگرفتن از حرفه‌ای‌ترین نقشه باکس بتنی پیش ساخته این مصالح را تولید می‌کند و در اختیار مشتری‌ها می‌گذارد. بنابراین اگر می‌خواهید مصالحی با مقاومت عالی و مناسب بخرید، پیشنهاد می‌کنیم به مجموعه رایان پی بتن مراجعه کنید. کارشناس‌های ما نیز در بخش پشتیبانی وب‌سایت در خدمتتان هستند تا به تمام سؤال‌ها و چالش‌هایتان حین خرید پاسخ دهند و مشکلاتتان را برطرف کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *